NAME: _______________________________ SURNAME: ________________________________
SPOTLIGHT 5 – FINAL TEST
Task 1. Listening. Listen and circle.
_____/25
Task 2. Vocabulary. Choose the correct option.
1. How many new … do you have this year at school?
a) textbooks b) subjects c) languages
2. Soon you will get the … to visit England.
a) timetable b) invitation c) mark
3. When we were in Moscow, we took a lot of … .
a) pictures b) books
c) fun
4. A person who likes to talk a lot is … .
a) rude
b) creative c) talkative
5. A… takes care of our teeth.
a) doctor
b) dentist c) teacher
6. Kelly is the ….. singer in the class.
a) worse b) bad c) worst
7. I … my work yet.
a) didn’t finish b) don’t finish c) haven’t finished
8. The girls … about the boys now.
a) have talked b) is talking c) will talk
9. How ….. coffee do you drink each day?
a) lot of b) many c) much
10. Their winter holidays … in two weeks.
a) have begun b) will begin c) began
________/20
Task 4. Reading. Mark the sentences TRUE (T), FALSE (F) or DOESN’T SAY (DS).
Dear George,
How are you? Here we are at my grandma and grandpa’s country house and we’re having a great time! The house
is old, but very beautiful. It’s got three floors and six bedrooms. AI the bedrooms have got a beautiful fireplace
and their own bathroom.
It’s a bit cold and windy here, but the sun is shining. In the morning, my grandpa makes us breakfast, then we all
go for a little walk to the nearby village. Sometimes, we feed the ducks in the river. After lunch at the cottage, we
play board games like Monopoly or Scrabble, or we talk. My grandpa is very funny and tells very good stories!
At the moment, my grandma is decorating the house with balloons. It’s my brother’s birthday tomorrow. We’ll
probably have a little party for him! See you soon.
Olga.
1) Olga’s bedroom has got its own bathroom. ….
2) It’s hot. ….
3) Olga’s grandpa is a good cook. ….
4) Monopoly is Olga’s favourite game. ……
5) Olga’s grandma is decorating the house for a party. ….
_______/25
Task 4. Writing. You have received an email from your pen friend Lily from the UK. Here is an
extract from her email.
Message:
From: Lily@mail.uk
To: Russian_friend@mail.ru
Subject: Family
…On Sundays my family usually has dinner together. Sometimes we go for a walk in the park after dinner.
What do you usually do on Sundays? Do you often go for a walk with your family?
Write back soon.
Best wishes,
Lily
Start your reply with:
Hello Lily,
Write a reply email of 50-60 words and answer her three questions. Arrange your email according to the rules of a
letter writing. Don`t write the address and date. Don`t forget to thank your friend for the email.
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
_______/30
Система оценивания итоговой контрольной работы
В задании 1 «Аудирование» ученик получает по 5 баллов за каждый верный ответ.
Максимальное количество баллов за это задание – 25.
В задании 2 «Лексика и грамматика» ученик получает по 2 балла за каждый верный ответ.
Максимальное количество баллов за это задание – 20.
В задании 3 «Чтение» ученик получает по 5 баллов за каждый верный ответ. Максимальное
количество баллов за это задание – 25.
В задании 4 «Письмо» максимальное количество баллов – 30. Работа оценивается по критериям.
Критерии оценивания задания 4
(«Электронное письмо»)
К1. Решение коммуникативной задачи
Задание выполнено полностью; содержание отражает все аспекты, указанные
в задании:
– даны полные и точные ответы на три вопроса;
– стилевое оформление речи выбрано правильно с учётом цели высказывания и адресата (обращение,
завершающая фраза и подпись);
– соблюдены принятые в языке нормы вежливости (благодарность за полученное письмо или/и выражение
положительных эмоций от его получения, надежда на последующие контакты)
Задание выполнено, но один аспект раскрыт неполно/неточно
Задание выполнено частично: все случаи, не указанные в оценивании на 3, 2 и 0 баллов
Задание не выполнено: два и более аспекта не раскрыты, ИЛИ все четыре аспекта раскрыты неполно или неточно
К2. Организация текста
Текст логично выстроен и верно разделён на абзацы; правильно использованы средства логической связи;
структурное оформление текста соответствует нормам письменного этикета, принятым в стране изучаемого языка.
Допускается одна ошибка в организации текста
Допущены две-три ошибки в организации текста
Допущено четыре и более ошибки в организации текста
К3. Лексико-грамматическое оформление текста
Используемый словарный запас и грамматические структуры соответствуют уровню сложности задания,
допускается одна лексико-грамматическая ошибка
Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют уровню сложности
задания, допущены две-три лексико-грамматические ошибки
Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют уровню сложности
задания, допущены четыре лексико-грамматические ошибки
Использованный словарный запас и грамматические структуры не соответствуют уровню сложности задания,
допущено пять и более лексико-грамматических ошибок
К4. Орфография и пунктуация
Орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допущено не более двух орфографических
и/или пунктуационных ошибок)
Допущены три-четыре орфографические и/или пунктуационные ошибки
Допущены многочисленные орфографические и/или пунктуационные ошибки (пять и более ошибок)
Максимальный балл
Оценивание итоговой контрольной работы происходит по следующим критериям:
Общее количество баллов за работу – 100 баллов.
Оценка «3» От 50% до 70% (50-70)
Оценка «4» От 71% до 90% (71- 90)
Оценка «5» От 91% до 100% (91-100)
8
8
6
4
0
6
6
4
0
8
8
6
4
0
6
6
4
0
30